close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אפשר להוציא דרכון רומני לילדים?

מערכת שורשיב חשוון, תשפד27/10/2023

היתרונות בהוצאת דרכון רומני הם רבים: דרכון רומני מאפשר לימודים במוסדות השכלה גבוהה באירופה בחינם או בסבסוד נאה, הוא מאפשר חופש עבודה ברחבי האיחוד האירופי ללא צורך באישורי עבודה מיוחדים

תגיות:
צילום: pexels

מאז שנכנסה רומניה בשנת 2007 לאיחוד האירופי, הפך הדרכון הרומני להיות מבוקש ופופולרי כמו כל דרכון אירופי אחר, כאשר רבים מנסים לממש את זכאותם ולנסות להוציא אותו עבורם ועבור ילדיהם. הוצאת דרכון רומני לילדים כרוכה בביורוקרטיה רבה אך לא מדובר על משימה בלתי אפשרית. היתרונות בהוצאת דרכון רומני הם רבים: דרכון רומני מאפשר לימודים במוסדות השכלה גבוהה באירופה בחינם או בסבסוד נאה, הוא מאפשר חופש עבודה ברחבי האיחוד האירופי ללא צורך באישורי עבודה מיוחדים, וכמובן – אפשר לעבור לגור בכל אחת

צילום: pexels
ממדינות האיחוד האירופי ללא צורך בוויזה.

מהם המסלולים העיקריים לזכאות והוצאת דרכון רומני?
על פי החוק הרומני ישנן 3 דרכים עיקריות להוצאת דרכון רומני:

  • הדרך הראשונה והפשוטה ביותר היא עבור מי שנולד להורה בעל אזרחות רומנית. למעשה, כל מי שנולד להורה רומני זכאי באופן עקרוני לקבל אזרחות רומנית.
  • המסלול השני הוא אימוץ – ילד שאומץ על ידי הורה בעל אזרחות רומנית עשוי להיות זכאי גם הוא לדרכון רומני.
  • המסלול השלישי והנפוץ ביותר בקרב ישראלים הוא בקשה מיוחדת לקבלת דרכון רומני, כאשר הבקשה מוגשת על בסיס טענה כמו עובדתית כמו הורה שהייתה לו אזרחות רומנית בעבר וכדומה.
מהי הדרך הקלה ביותר להוציא דרכון רומני?
הדרך הקלה ביותר שבעזרתה אפשר להוציא דרכון רומני היא בעזרת חברה מקצועית אשר עוסקת ומתמחה בתחום. חברות כאלה מכירות את נבכי הבירוקרטיה הרומנית וגם הישראלית, הן יכולות לסייע לכם לעבור את התהליך בצורה מהירה וקלה הרבה יותר. אנחנו לא אומרים שאי אפשר לזכות בדרכון רומני גם באופן עצמאי, אך מדובר על משימה מורכבת מאוד שלוקחת הרבה מאוד זמן, אשר רבים שמנסים לעשות אותה לבד מתייאשים באמצע ומפסיקים.

מהם השלבים הנדרשים עד לקבלת הדרכון?
ננסה לסכם את השלבים הנדרשים עד לקבלת הדרכון הנכסף, בכדי שתדעו בפני מה אתם עומדים. השלב הראשון הוא פגישה עם אנשי המקצוע של החברה שבה בחרתם לסייע לכם בהוצאת הדרכון. במהלך הפגישה ידונו איתכם אודות התא המשפחתי הרומני שלכם, ויעריכו בפניכם את הסיכוי להצלחתו של התהליך. לאחר מכן תחתמו על הסכם השירות – והתהליך יצא לדרך. החברה תשלח אליכם הודעה מפורטת עם כל המסמכים שאותם עליכם להשיג, כולל הסברים ופירוט כיצד תוכלו להשיג את המסמכים בצורה הקלה ביותר. ככל שאתם תסיימו את השלב הזה כמה שיותר מהר ותמציאו את המסמכים בהקדם, כך התהליך כולו ייקח פחות זמן וייגמר מהר יותר. השלב הבא הוא אימות המסמכים ותרגום שלהם לרומנית על ידי מתורגמן מקצועי, לפני שליחתם אל הרשויות ברומניה. בשלב הבא החברה תשלח את המסמכים אל עו"ד רומני אשר יגיש את הבקשה בצורה רשמית, ואז כל מה שנותר לעשות הוא לחכות לתשובה. במידה והתשובה חיובית – עליכם לגשת לשבועת אמונים בקונסוליה הרומנית ברמת גן, וזהו! אתם בעלי אזרחות רומנית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה